10 מקורות חלבון מעולים

צריכת חלבון היא צורך קיומי אך עבור ספורטאים ואנשים שעושים ספורט חובבני חלבון הוא הרבה מעבר, הוא מסייע לבנות ולחזק את השרירים וצריכה נכונה שלו באופן יום יומי יסייע לפתח את הגוף, לחזק את השרירים ולהשתפר.

בעקבות כך הרבה מאד שיקים ואבקות תעשייתיות המכילות חלבונים בריכוז גבוה נוצרו כדי לסייע למפתחי גוף ובכלל ספורטאים לצרוך את החלבון ישר אחרי האימון, אך כמו כל מוצר מעובד אחר הוא פחות טוב לגוף מאשר מזונות טבעיים שעשירים בחלבון, מיד נסקור 10 שכאלו.

מקורות חלבון מעולים

  1. טונה במים – טונה היא מזון עשיר בחלבון, למעשה בפחית טונה אחת (בגודל סטנדרטי) יש 39 גרם חלבון, הקפידו על צריכת טונה במים כיוון והיא יותר בריאה.
  2. ביצה או שתיים – ביצים הם אולי המזון הנפוץ בעולם, הם משמשות כמרכיבים לכל מיני מאכלים ואף אוכל בפני עצמן (חביתות מכל הסוגים, ביצה קשה, ביצה רכה) מה עוד שביצים גם נחשבים למזון מאד בריא ולכן הצריכה שלהם (באופן מוגבל) מומלצת מאד, ביצה אחת מכילה 6 גרם חלבון.
  3. קוטג' – באופן כללי כל הגבינות למיניהן מכילות חלבון בכמות מכובדת יחסית, אך הקוטג' מתעלה על רובן ובגביע קוטג' אחד תמצאו 27 גרם חלבון.
  4. דג סלומון – אחד מהדגים הבריאים ביותר שתוכלו למצוא, מכיל כמות יפה של אומגה 3, שומן נמוך יחסית והמון חלמון.
  5. חזה עוף – החלק הכי בריא בעוף זאת כיוון והוא מכיל כמות קטנה יחסית של שומן וכמות נכבדת של חלבון.
  6. בשר בקר – בשר בקר הוא מאכל שממנו מומלץ האמת להפחית ולא להגזים כיוון ויש לו המון חסרונות כגון אחוז כולסטרול גבוה וסכנה שאכילה מופרזת שלו עלולה להוביל למחלות מסכנות חיים, אך יחד עם כל זה יש בו כמות נכבדת של חלבון.
  7. יוגורט – אחד ממוצרי החלב הבריאים ביותר שקיימים ובנוסף מכיל חלבון זמין וטוב.
  8. דגים באופן כללי – אז דיברנו על הטונה ועל הסלומון כיוון והם הכי נפוצים אבל באופן כללי כל מבחר הדגים מכיל אחוזי חלבון גובהים.
  9. עדשים – קערה של עדשים מבושלים היא התזונה המושלמת עבורכם, הערכים התזונתיים שלה עשירים מאד ובין היתר היא גם מכילה חלבון.
  10. קינואה – בדומה לעדשים הקינואה מתהדר גם הוא בערכים תזונתיים מעולים לצד אחוז חלבון גבוה יחסית.

עוד משהו שיעניין אותך:
הרבלייף – תזונה נכונה ואורח חיים בריא

תגובות

שתף אותנו

Updated: 27 במאי 2020 — 2:24 pm

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *