10 טיפים על תזונת ספורט נכונה

פעילות גופנית וספורט בכלל הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר לאורך חיים בריא. לא משנה מהו הספורט אותו עושים: הליכה, ריצה, יוגה, אימון משקולות, משחקי כדור למיניהם, רכיבה על אופניים או שחייה כל אחד מהם הוא מבורך בפני עצמו וכמובן שמומלץ לבצע בסופו של דבר את הספורט אותו אוהבים, שכן מי שלא עושה את מה שהוא אוהב בסופו של דבר יפסיק לבצע פעילות גופנית.

כמובן שבנוסף לפעילות גופנית, אחד הדברים החשובים ביותר זה כמובן נושא התזונה. מי שרוצה לשמור על אורח חיים בריא, צריך לשמור גם על תזונה נכונה ואם הוא גם רוצה לראות תוצאות באימונים שלו חייב גם לשמור על תזונת ספורט נכונה, שכן זה לא ממש חוכמה לעשות ספורט ואז לאכול מאכלים שמנים ועשירים בקלוריות, אלא יש להתאים את התזונה ולכך יש מספר טיפים:

  1. לשתות הרבה מים- מי שמבצע פעילות גופנית חייב לשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום.
  2. לאכול מספר ארוחות ביום- במקום לאכול 3 ארוחות גדולות ביום מומלץ לאכול 5-6 ארוחות המכילות את רוב אבות המזון בהפרשים של 3-4 שעות.
  3. מומלץ להגביר את צריכת החלבונים על מנת לבנות מסת שריר המסייעת בשריפת שומן.
  4. מומלץ לאכול מזונות שבהם יש כמות קטנה יותר של שומן רווי.
  5. בשעות הערב והלילה מומלץ לאכול דווקא פחות פחמימות וסוכרים.
  6. מומלץ לאכול ארוחה עשירה בפחמימות שעתיים-שלוש לפני ביצוע הפעילות הגופנית.
  7. מומלץ לצמצם את צריכת הסוכר היומית, וזה אומר גם לאכול פחות פירות.
  8. אם כבר פירות, מומלץ לאכול אותם דווקא מיד אחרי האימון על מנת להחזיר ויטמנים ומינרלים לגוף.
  9. אם יש צורך בכך, אין מניעה להשתמש בתוספי מזון כדוגמת מולטי ויטמין.
  10. חשוב לצרוך כמות קלוריות המתאימה לפעילות הגופנית.

טיפ בונוס: כדאי לבדוק תזונה איכותית בעזרת המוצרים של הרבלייף.

תגובות

שתף אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *