קורס סקיפרים מזורז ללא רישיון

 

הים מהלך קסם על בני אדם מאז ומעולם. כיום, גם אנשים שאינם רוצים לפתח קריירה ימית בצי הסוחר או בחיל הים יכולים להגשים חלום וללמוד כיצד משיטים כלי תחבורה ימי אמיתי – יאכטה בגדלים שונים.

בסקירה הנוכחית נסביר כיצד ניתן לבצע קורס השטה מזורז ומהיר המכונה גם קורס סקיפרים מזורז ללא רישיון. תוך כדי כך נבין מהו, בעצם סקיפר, מהן היכולות שלו ומדוע רבים בוחרים להתחיל עם הקורס המזורז.

קורס משיטי יאכטות

קורס משיטי יאכטות

 

מהו סקיפר

לפני שנדבר על הקורס המזורז נפתח בכמה מילים על משמעות המילה "סקיפר". למעשה, מדובר על רב חובל בעל ידע רב בכל הנושאים הקשורים בהשטת ספינות מסוג יאכטה. ראוי לציין שעל פי רוב מדובר על רישיון השטה בין לאומי, שמאפשר להשיט כלי שיט שונים, בכל מקום בעולם.
הסקיפר עובר קורס סקיפרים ארוך המאפשר לו להשיט יאכטה בארץ ובחו"ל.

יש לציין שישנם גם רישיונות שיט לכלי שיט בגדלים שונים, על פי אורך כלי השיט, כאשר לא מדובר על השטה מסחרית למטרות תובלה אלא בדרך כלל למטרות שיט של נופש ופנאי. הסקיפר צריך לעבור הכשרה מקיפה שכוללת בין היתר רקע במנוע ובתפעולו, הכרה של חוקי התנועה בים, מפרשים, ביצוע קשרים בחבלים, תמרונים שונים, מזג האוויר, מכשירי הניווט, קריאת מפות ותפעול מכשירי ניווט מתקדמים, השטה מעשית ועוד.

קצר? קצר ולעניין!

אחרי שראינו מהו סקיפר מוסמך ומה הוא לומד לעשות, קל להבין מדוע מדובר על קורס ארוך למדי, מאתגר ולעיתים גם מפרך. במקרים רבים, מקובל להמליץ על בחירה במסלול המקוצר דווקא, שלא מעניק רישיון מלא אלא מאפשר להתנסות בהשטה מעשית ונוגע גם בכל העקרונות שרוכש סקיפר של ממש, בפחות הרחבה.

באמצעות בחירה בקורס המקוצר מקבלים למעשה כמה יתרונות חשובים:

  • כיף לא רגיל, ללא עיכובים – קורס ללא רישיון מדלג על פרק ארוך של למידה עיונית ומאפשר ליהנות מחוויה של השטת יאכטה, תוך פרק זמן מהיר ולעיתים מידי.
  • התנסות – מי שלא בטוח שהוצאת רישיון סקיפר באמת מתאימה לו, מוזמן להתנסות בקורס המזורז. קורס זה בהחלט יכול להיות גם שלב ראשון ולהקל על מי שממשיך בקורס המלא לקבלת רישיון.
  • קל לפנות זמן – כאשר החיים עמוסים ולא תמיד יש זמן לפנות לקורס מחייב, ארוך ומאתגר, קל הרבה יותר להתחייב לקורס מקוצר. כך, נהנים מהרפתקה של ממש בים, גם כשאין הרבה זמן.
  • מתאים לכל גיל – לצעירים, שרוצים לחוות מהו ים אמיתי, קורס ללא רישיון יכול להיות פתרון מעולה. זה מתאים גם כמתנה לנער, ילד או נכד (וכן – גם לבנות). קורס ללא רישיון גם יכול להתאים גם למי שרוצה לבדוק אם קריירה צבאית ימית יכולה לדבר אליו.
  • הרפתקה לעניין – למי שאוהב להתנסות באתגרים שונים ולא בהכרח מעוניין ברישיון סקיפר – קורס כזה יכול להיות הרפתקה מעניינת, מרתקת וחוויה חד פעמית.

 

תגובות

שתף אותנו

Updated: 24 בדצמבר 2014 — 9:29 am

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *